مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در جلسه هماندیشی معاونان و مربیان پرورشی شهرستان فیروزکوه- که با حضور معاون و کارشناسان حوزه پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ، مسئول بسیج دانشآموزی و معاونان و مربیان پرورشی مدارس در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه برگزار شد- تربیت چندساحتی دانشآموزان را رسالت آموزش و پرورش دانست.
به گزارش دفتر اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فیروزکوه، این نشست به منظور هماندیشی برای برنامهریزی و غنیسازی اوقات فراغت در تابستان 1401 برگزار شد. فاطمه سیر، مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه با قدردانی از زحمات همکاران حوزه پرورشی در طول سال تحصیلی و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: هدف و رسالت آموزش و پرورش، تربیت چندساحتی در دانشآموزان و توجه به جنبههای مختلف تربیتی است. شش زیرنظام سند تحول بنیادین باید محور توجه دستاندرکاران حوزه پرورشی بوده و در این راستا برنامهریزیهای لازم صورت گیرد.
سیر با اشاره به حساسیت حوزه پرورشی و اینکه هرضعف و آسیبی در سطح مدارس متوجه این حوزه است، تصریح کرد: در فعالیتهای پرورشی و تربیتی باید خرد و تصمیم جمعی را پای کار آورد؛ در کنار آن شناسایی نقاط قوت و ضعف و نقاط تهدید و فرصت و ارائه راهکار برای رفع ضعفها و تهدیدها میتواند در شرایط پساکرونا بهبوددهنده فعالیتها باشد؛ علاوه بر این پررنگ کردن قوه ابتکار و خلاقیت همکاران با مشارکت و همفکری فعال میشود؛ لذا مطالبه و کسب تجربه از همکاران پیشکسوت و صاحب تجربه توسط همکاران جوان در پیشبرد مطلوبتر اهداف بسیار موثر است.
مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه یادآور شد: در شرایط پساکرونا نیاز به تغییر اساسی در رویهها داریم؛ زیرا نحوه الگوپذیری، شخصیت و رفتار دانشآموزان قابل قیاس با دوران پیش از آن نیست؛ علاوه بر این توجه به ایجاد امید و انگیزه، شادی و نشاط- که در دوران کرونا تا حد زیادی مغفول مانده است- در کنار توجه به آموزش مهارتها به دانشآموزان امری ضروری و مهم است.
فاطمه سیر در پایان صحبتهای خود با اشاره به ضرورت غنیسازی هر چه بیشتر پایگاههای اوقات فراغت مدارس تاکید کرد: لازم است ضمن تقسیم کار و کمیتهبندی، رشتههای مورد اقبال دانشآموزان در سطح مدارس توسط اعضای ستاد غنیسازی اوقات فراغت مدارس شناسایی و بر اساس آن کلاسهای پایگاههای تابستانی مدارس تنظیم شود